מה ההבדל בין עורך דין לנוטריון

רבים נוטים לבלבל בין נוטריון לעורך דין, למרות שנוטריון רשאי לבצע מגוון פעולות שעורך דין כלל אינו מורשה, פעולות קרי אימות, אישור, עריכה ותרגום של מסמכים. מאין אם כן נובע הבלבול הגדול? ובכן נוטריון הוא בבסיס עורך דין בעל ותק של 10 שנים ושעבר הכשרה ייעודית, ועל כן הבסיס הזהה מטעה, למרות שהתפקיד לגמרי שונה.

מתי תצטרכו עורך דין?

עורך דין הנו אדם שלמד משפטים ושעבר בהצלחה את המבחנים. הוא מורשה לעסוק בכל הנוגע לעריכת דין והוא מומחה במגוון תחומים נקודתיים. עורך דין יעיל עבור ייצוג בבתי משפט, מעבר מקצועי על חוזים, מציאת פרצות בתחום המשפט וכדומה.

מתי תצטרכו נוטריון?

  • עבור תרגום מסמכים נוטריון – כשמבקשים שיתייחסו למסמך מסוים שהגיע מארץ זרה כראוי, חובה שנוטריון יתרגם אותו – רק כך הוא יקבל תוקף משפטי ויימצא אמין.
  • עבור אימות הסכם ממון – רק נוטריון רשאי לאמת הסכם ממון טרם מתחתנים, וזאת בכדי לוודא ששני הצדדים מודעים לסך המשמעויות המשפטיות.
  • עבור הפיכת מסמך לראייה – כאשר נוטריון מאשר מסמך מסוים, אותו מסמך עשוי להוות עדות קבילה בבית המשפט ובכך להפוך את היוצרות.
  • עבור הימנעות מהגעה לבית המשפט – יש שמתייחסים אל נוטריון כאל שלוחה משנית של בתי המשפט, וזאת כי לא פעם כאשר נדרש אישור חתימה ניתן לפנות לנוטריון, ובכך להימנע מלהגיע לבית המשפט. עוד בהקשר זה נציין שנוטריון רשאי לקבל הצהרה ובו זמנית לקחת תצהיר.
  • עבור עריכת צוואה – נוטריון נחשב בארץ כרשות ציבורית ועל כן הוא בהחלט יכול לאשר צוואה, ולו כי דינו שווה ערך לדינו של שופט. כמו כן, כאשר עושים צוואה מול נוטריון אין צורך בעדים וניתן למסור אותה בכתב או בע”פ.
  • עבור ביצוע אישורים חשובים – נוטריון רשאי לאשר שאדם מסוים חי, לאשר נכונות של רשימת מצאי ולערוך העדה של מסמך סחיר.
  • עבור פעולות שנוגעות למסמכים – נוטריון רשאי לחתום, לערוך, להעתיק ולתרגם מגוון מסמכים.

זקוקים לייעץ נוטריוני מקצועי? צרו איתנו קשר!

ההבדלים בין נוטריון לעורך דין

  • בין יצירה של חוזה לבין הכנסתו לתוקף – עבור לא מעט מקרים נדרש לערב עורך דין, בכדי שזה יערוך כראוי את החוזה. עם זאת, ללא אימות מטעמו של נוטריון אותם הסכמים יימצאו כחסרי חשיבות ותוקף.
  • חתימה – הרבה פעמים נדרשת חתימה של עורך דין ושל נוטריון, ופה נמצא שבעוד שעורך דין חותם את שמו עם עט וכראות עיניו, הרי כאשר נוטריון מתבקש לחתום על מסמך, הוא אינו רשאי להסתפק בחתימה פשוטה, אלא יש צורך בחותמת ייעודית – חותמת לחץ ממתכת שמכילה את שם הנוטריון ואת המונח “נוטריון” בשלוש שפות.
  • זכות בחירה – למרות שבשני המקרים האדם הפרטי בוחר האם לפנות לאיש מקצוע, יש להבין שלרוב לא ניתן למצוא פתרון עקיף לשירותי נוטריון. עם זאת, לעורך דין כן אפשרי למצוא תחליף. שנדגים? אפשרי לוותר על ייצוג מקצועי, לפנות למגשר וכדומה.
  • מחיר – המחירים שגובה נוטריון קבועים וידועים לכל – עבור כל שירות ישנו מחיר ידוע מראש שלא ניתן לזוז ממנו. לעומת זאת, עורכי דין יכולים לשחק עם גובה המחיר לפי ראות עיניהם.

סיכום

נוטריון הנו עורך דין, אך לא ההיפך. נוטריון מחזיק במעמד מיוחד, עבור שלל מקרים אין לו תחליף ואף הוא בדרג יותר גבוה – מחזיק בהכשרה נקודתית שמאפשרת לו לבצע פעולות ייחודיות. מכאן שעבור כל מקרה נדרשים לאתר את בעל המקצוע המתאים ביותר ובו זמנית להיותערים להשלכות השונות.

נגישות

שליחת מסמכים לנוטריון

צרפו את המסמך הרצוי והשאירו פרטים נוספים. התרגום יתבצע על ידי עו"ד ונוטריון ובמידת הצורך יצור עמכם קשר להשלמת מידע נוסף. למען הסר ספק, הרמה המקצועית של השירות וזכויותיכם כלקוחות נשמרת גם כאשר המסמכים נשלחים כאן.

וקטור מאזניים
נוטריון אונליין זמין עכשיו!