מהו תפקידו של נוטריון?

אז מה זה נוטריון בעצם? באופן כללי ובהגדרה היבשה ביותר, מדובר בעורך דין שהוסמך על ידי משרד המשפטים ושבסמכותו לאמת, לערוך ולאשר מסמכים משפטיים מסוימים, הניתנים לשינוי רק על ידי נוטריון מוסמך ולא על ידי כל עורך דין שהוא. בעיניי בית המשפט, אישור נוטריון על מסמך כלשהו הוא אסמכתא לכך שהמסמך נחתם מרצונו החופשי של החותם. למעשה, כשאדם רוצה לאמת מסמך משפטי כלשהו ולהציגו כקביל בפני בית המשפט, עליו לקבל את חתימת הנוטריון המהווה את האישור. אז איזה שירותים למעשה מספק לנו הנוטריון? הנה רשימה של ההליכים המרכזיים והחשובים שיבצע נוטריון מוסמך בעבורכם:

שירותי הנוטריון

כאמור, השירותים שמעניק הנוטריון הם רבים ומגוונים. אלו הם החשובים ביותר שבהם, אותם בהחלט מומלץ לבצע בעזרת נוטריון ותיק ומנוסה:

תרגום נוטריוני – אחד השירותים המרכזיים והחשובים ביותר שמעניק הנוטריון. כאשר אנו מעוניינים להגיש מסמכים משפטיים לגורמים מחוץ לארץ או לחלופין נדרשים למסור מסמכים כלשהם שמקורם בארץ זרה לגורמי המשפט הישראליים, אנו נדרשים לתרגום מקצועי ויעיל המביא את המונחים המשפטיים לאישורם. לשם כך יש צורך בתרגום נוטריוני מקצועי ובאישור נוטריוני על התרגום המעיד על כך שהדברים המובאים במסמך אכן תואמים את גרסת המקור. מדוע אם כך לא פונים פשוט למתורגמן מן המניין? ובכן, בתרגום נוטריוני לא נדרשת רק עבודת תרגום רהוטה ומהוקצעת, התרגום המסוים הזה דורש הבנה מעמיקה במונחים משפטיים ובאופן התרגום המדויק שלהם. במקרים רבים טעות קטנה ותמימה בתרגום עשויה לגרור אחריה שובל של בעיות משפטיות שיכולות בהחלט לפגוע בכל המעורבים בדבר. אז בין אם מדובר בנוטריון שדובר את השפה בעצמו ומתרגם לבד או בין שהוא נעזר במתורגמן ומספק את הידע על השפה המשפטית, העבודה של הנוטריון כאן היא חשובה לאין שיעור. 

אילו מסמכים למשל דורשים תרגום נוטריון?

  • רכישת נדל”ן בחוץ לארץ לדוגמא, מצריכה התנהלות רבה מול גורמים במדינה הזרה ומול הרשויות המקומיות ותידרשו להציג לא מעט מסמכים בשפת המקור.
  • אם קרוב משפחה מחוץ לארץ נפטר והוריש לכם סכום כסף או נכסים ואתם מעוניינים לממש הירושה, עליכם להציג מסמכים מתורגמים כמו צו קיום צוואה, צו ירושה והחלטות בית המשפט בנושא.
  • במקרים רבים מי שמעוניין לעבוד בחוץ לארץ נדרש להציג אישורים שונים כמו דרכון מתורגם, אישור על העדר עבר פלילי מהמשטרה ואישורים שונים מרשויות המיסים למשל והכל כמובן בתרגום לשפת היעד.
  • המעוניינים ללמוד בחוץ לארץ, ידרשו להציג במקרים רבים אישורים ואסמכתאות על השכלתם כמו תעודות בגרות, תארים אקדמיים ותעודות מקצועיות אותם יצטרכו כמובן לתרגם.

אלו הן כמובן רק דוגמאות ספורות בהן נדרש תרגום נוטריוני מקצועי וזהו עניין שממש לא כדאי להתפשר עליו. מחירי התרגום הנוטריוני הם קבועים בתקנות הנוטריונים ויתווספו לשכר הנוטריון ולמע”מ הקבוע בחוק. מומלץ לבחור בנוטריון המנוסה במלאכת התרגום.

זקוקים לייעץ נוטריוני מקצועי? צרו איתנו קשר!

 

  1. אימות חתימה – בין אם בתצהירים משפטיים, בחתימה על משכנתא, בניהול תביעה ובמקרים רבים נוספים, נדרש אימות של החתימה על ידי הנוטריון. הוא למעשה מוודא בנוכחות החותם שאכן הוא חתם מרצונו החופשי על המסמך ושהוא מבין את המשמעות של הדבר. בכך מקנה הנוטריון למסמך תוקף משפטי.
  2. ייפוי כוח נוטריוני – במקרים בהם תרצו לתת ייפוי כוח כללי או כזה הקשור בעסקת מקרקעין לאדם כלשהו, קובע החוק כי החתימה בנושאים אלו חייבת לעשות באמצעות ייפוי כוח נוטריון. 
  3. אישור נוטריוני – במסגרת תפקידו מוסמך הנוטריון לתת מגוון של אישורים:
  4. אישור העתק נאמן למקור: חתימה על מסמך עותק נאמן למקור. כלומר שהוא שווה ערך מבחינה משפטית למסמך המקורי.
  5. אישור אפוסטיל: תהליך של אישור מסמכים ציבוריים כמו תעודות נישואין, תעודות בגרות וכו’.
  6. אישור הסכם ממון: המסמך המוכר אותו עורכים בני זוג לפני חתונתם מקבל תוקף משפטי עם חתימת נוטריון בלבד.
  7. אישור נכונות לעריכת מלאי: נדרש לרוב על ידי חברות ביטוח במקרים בהם עסק מסוים ניזוק בעקבות פגעי הטבע או אירוע בטחוני ויש להעריך אם נפגעה סחורה כלשהי. 
  8. תצהיר נוטריוני – תצהיר המאושר ונחתם על ידי הנוטריון לאחר שהמצהיר הוזהר כדין על דבר הצהרתו.
  9. שירותים נוספים – הנוטריון מוסמך למגוון שירותים נוספים כמו העדה של מסמך סחיר כאשר נמשך שטר בארץ או בחו”ל ויש להנפיק אישור שהשטר חולל, אישור נכונות עריכת מלאי עליו דיברנו בסעיף הקודם הניתן כשיש צורך להעריך מצב מלאי לאחר פגיעה כלשהי ועריכת צוואה נוטריונית, בה מאשר הנוטריון הצהרת צוואה שערך פלוני.

 

אם כך, ניתן לראות שתפקידיו של הנוטריון הם רבים וחיוניים למדי. מומלץ בחום למצוא נוטריון מנוסה ובעל ותק שיסייע לכם במקרים הנ”ל. יש לקחת בחשבון שכל נוטריון רשאי להוסיף דמי תרגום לפי המחירון שלו ולכל הסכום מתווסף תמיד מע”מ כדין.

נגישות

שליחת מסמכים לנוטריון

צרפו את המסמך הרצוי והשאירו פרטים נוספים. התרגום יתבצע על ידי עו"ד ונוטריון ובמידת הצורך יצור עמכם קשר להשלמת מידע נוסף. למען הסר ספק, הרמה המקצועית של השירות וזכויותיכם כלקוחות נשמרת גם כאשר המסמכים נשלחים כאן.

וקטור מאזניים
נוטריון אונליין זמין עכשיו!